zondag 4 september 2022



Ik wil je been

wel 

tegen het mijne voelen

Ik wil dat zo erg graag

dat ik het

eigenlijk al voelen kan


quod non


ik wil je hoofd 

wel op mijn knieën voelen 

terwijl ik lig te lezen in het gras 

alle letters 

van een heel dik boek 

terwijl jij volop

snurkt in je slaap 


oh, jee... 


ik wil wel weten 

dat je in je keuken zit 

en tegels telt 

of in een lepel staart 

en merkt 

dat je nagels 

dringend weer eens moeten


morgen


ik wil wel 

wel een keer 

samen een terrasje doen

waarbij alles kan 

en helemaal niks moet 

vanzelfsprekend 

als ware elk woord 

elke zin 

achteraf 

en voor mekaar gemaakt 


W. F. Hermans zou trots zijn 

mogelijks jaloers 


ik zou je 

heel misschien 

maar misschien ook niet 

als concubine 

maitresse 

of gewoon 

als lief wel willen 'hebben' 


mettertijd 

wie weet... 


Wie weet! 


Hoe kom ik dat te weten 

en hoe graag toch 

kus ik dan jou foef...!?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief