maandag 19 december 2022

Ik kan fout zijn 

ik kan juist zijn

maar ik heb altijd wel

ergens weer gelijk 


ik heb altijd al geweten

dat jij een ander grager zag 

en dat was prima

toen en nu 


dat maakte het  

wat makkelijker soms 


maar wat er ook gebeurt 

ik hoop om vanop afstand

altijd 

en een heel klein beetje 

jaloers te kunnen zijn 


want als ik jaloers kan zijn 

kan jij gelukkig zijn


en intussen

hoop ik amper 

dat je weet/niet weet 

dat ik elke dag nog 

bij je wegloop 

met spreekwoordelijke 

tranen in de ogen 

bijtend op mijn lip 


wegloop

wetend 

dat ik jou 

ondanks alles 

op mijn manier graag zie 


wegloop 

wetend dat ik je

meer nog 

los moet laten 

en dat ik dat 

op mijn manier wel doe 


de muze 

moet me niks 

ze is 

ze is... 


ze is

...en da's genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten