zondag 3 maart 2024




Het is morgenmiddag 

en een beetje vreemd 

dat ons gevoel zo zou beginnen 


dat zie je zo

daar lees je over 

ik opnieuw 

en nog een keertje

overnieuw


maar het is 

intussen morgenmiddag

dat zie je zo

en het voelt ook niet verkeerd 


het had natuurlijk

vreemder kunnen voelen

maar dat doet het niet

niet nu


het is morgenmiddag

en ik voel me er wel lekker bij


ik staar

naar het bed 

ik staar naar jou

en ik staar maar weer terug

terug weer naar het bed 


dat ligt zo mooi te slapen 

de lakens omgeslagen 

jij 

ligt in je blootje ernaartoe 


je neigt naar slapen

naar het bed 

maar het bed 

neigt vele malen meer naar jou 


ik zag nog nooit een bed

zo jaloers 

zo hunkerend 

zo reikhalzend


zo jaloersig 

op alles wat je bent

jaloers 

op jou, op je, op jij


ik sta erbij en kijk

jaloerser nog 

jaloerser naar het bed 

dat kijkt

en neigt


dat kijkt naar jou,

naar je,

naar jij.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief