woensdag 30 november 2022


Ik heb duizenden keren

over jou gedroomd

en minstens vier keer tien keer 

wat over jou geschreven


over hoe ik thee dronk

op de grond bij voorbeeld 

en jij

liggend in de zetel 

luisterend jezelf was 


hoe jij 

heel gewoon jezelf was 


nu wil ik dat 

straks of morgen 

ooit nog wel een keertje 

echt wel eens 

voor echtes doen 


kies jij thuis

je allerliefste plekje uit 

je mooiste glas of tas 

en drink op mij 

op jou

op ons gesprek


dan vlei ik mij 

in mijn eigen stukje wereld 

ruimschoots 

op de koude tegels 

vol van warmte neer 


dan dan vertel ik 

honderduit 

in duizenden verhalen 


over jou 

aan jou 


verhalen 

die niemand ooit zal horen


niet eens een enkel 

keertje 


zelfs 

niet eens jij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten