maandag 10 oktober 2022

Ik kijk je ogen

binnenstebuiten 


haal mijn hart 

rigoureus ondersteboven 


probeer het één op één 

als een exacte kopie 

met het jouwe te versmelten 


gewoon

omdat jij altijd al

de mooiste was


Ik omhels je haar 

en knuffel je dijen 


omdat jij altijd al

de mooiste was 


de liefste ook


ik bemin je zachte binnenste 

je ziel 

net als was 'ie net je buitenkant 

en ook weer niet 

ik leg je armen volslagen om de mijne heen 


gewoon


gewoon

omdat jij altijd al

de mooiste was 

de liefste ook 


dat niemand dàt (!) ooit zag 


ik loop verloren 

in een woud 

van duizend bomen 

die geen bomen zijn

maar jij 


ik laaf me 

aan hun loof


omdat jij altijd al

de liefste was 

waarom heeft men mij 

daar niet vroeger in geloofd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten