zondag 23 oktober 2022

Ik hoop zo fel 

snel een keer

terug 

een heel klein beetje

stikjaloers te kunnen zijn


op jou 

en op een of andere jonge kerel 

die meer dan goed genoeg kan zijn 


ik hoop je 

in het best denkbare 

gezelschap 

te kunnen zien 


flanerend 

door de straten 

dansend door de lente 


zo mooi


dat het van de daken

van de dagen druipt 

zomer, herfst, winter 

en dan weer lente 

en de ene lente na de ander 


genietend 

als was je vijfentwintig  

en als was je 

dat altijd al geweest 

en was je dat

nog steeds 


ik kende jou 

toen al wel 

een jaar of drie nog niet 


doe ik ook nu

ook nog steeds 

nog niet


ik hoop 

snel een keer

terug  

jou

in je allermooiste zelf

weer terug te zien 


ik hoef daar 

dan

niet eens bij te zijn 


gewoon te weten


de waarheid 

aan het licht 

lente, zomer, herfst, winter

de ware aan je zij 


ik hoop 

dat je hem vindt 

- en snel - 

en hij dan ook weer 

jou en jij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten